Logo

درمان افسردگی عروس هلندی

افسردگی عروس هلندی

علائم و نشانه های افسردگی عروس هلندی | درمان و سرحال کردن عروس هلندی در خانه

درود بر دنبال کنندگان آکادمی علیرضا حدادی، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در مورد افسردگی حیوانات خانگی! شاید با خود فکر کنید که بیماری افسردگی یک بیماری روحی و روانی ویژه انسان ها است. اما باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید، چرا که افسردگی با قدمتی دیرینه در انسان و دیگر موجودات مشترک است. یکی از حیواناتی که امروزه در بین مردم طرفداران بسیار زیادی دارد، عروس هلندی است. عروس هلندی نظافت به ظاهر ساده ای دارد و از طرفی چهره ای جذاب و رفتاری بازی گوش دارد. متاسفانه افسردگی عروس هلندی امروزه امری کاملا رایج شده است که نگران کننده می‌‌باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

درمان افسردگی عروس هلندی

با توجه به گفتگویی که با استاد حدادی در مورد افسردگی عروس هلندی داشتیم، به نکته بسیار جذابی رسیدیم؛ سطح انرژی و ارتعاش افراد می‌تواند تاثیرات قابل توجهی روی حیوانات خانگی آن ها داشته باشد.  به همین دلیل علاوه بر درمان افسردگی عروس هلندی به صورت شخصی باید صاحب آن نیز روی سطح انرژی خود کار کند. عروس هلندی موجودی بسیار ظریف است که شرایط اطرافش می‌تواند تاثیرات قابل توجهی روی او داشته باشد.  با ما همراه باشید تا این موجود بسیار بامزه و جذاب را بیش از پیش بشناسیم و برای درمان او یک برنامه ریزی جامع انجام دهیم.

دلایل افسردگی عروس هلندی چیست؟ ( علائم افسردگی عروس هلندی )

ممکن است که به تازگی یک عروس هلندی تهیه کرده باشید و با ویژگی او آشنا نباشید. اگر یک عروس هلندی افسرده خریداری کرده باشید، به احتمال زیاد تجربه بازی گوشی و شیطنت های بسیار زیاد آن را نداشته باشید. اما جای نگرانی نیست، چرا که قصد داریم به صورت تخصصی و دقیق علائم افسردگی عروس هلندی را بررسی کنیم و از همه مهمتر درمان آن را نیز معرفی نماییم.

۱. کندن پرهای بدن به صورت عصبی

عروس هلندی از دسته طوطی های بسیار باهوشی است که به نظافت خود اهمیت میدهد. به همین دلیل اگر پرهای خود را بکند و با نوک خود آن ها را تمیز کند، مشکلی وجود ندارد. اما چالشی اصلی زمانی است که پرنده عزیز شما به صورت وسواس گونه و یا عصبی شروع به کندن پرهای خود می‌کند. این کار را تا زمانی ادامه میدهد که پوست او به سادگی قابل تشخیص است. در صورتی که چنین رفتاری از او مشاهده کردید به احتمال زیاد افسردگی حاد سراغ عروس هلندی شما آمده است. ریشه این واکنش او می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. اما مهمترین دلیل آن تنهایی و نبودن جفت عاطفی آن است.

درمان افسردگی عروس هلندی در خانه

طوطی ها از جمله عروس هلندی تک همسر می‌باشند، به همین دلیل نیز احساس عاطفی بسیار زیادی نسبت به او دارد. اما عروس هلندی که تنها می باشد، صاحب خود را شریک عاطفی خود میداند. به همین دلیل است که به توجه صاحب خود نیاز دارد. در صورتی که به عروس هلندی خود توجه کافی نداشته باشید، او پرهای خود را می‌کند. بنابراین اولین علت افسردگی، احساس بدی است که نسبت به خودش دارد. اما دومین دلیل این رفتار جلب توجه شما می‌‌باشد و قصد دارد که بروز یک چالش را به شما هشدار دهد. افسردگی عروس هلندی گاهی به دلیل از دست دادن جفت خودش نیز می‌‌باشد که صاحب او می‌تواند این مسیر را برای او به مراتب آسان کند.

کندن پرهای بدن

۲. بی تحرکی و سکوت طولانی مدت « علت ساکت بودن عروس هلندی »

زمانی که طوطی خریداری می‌شود فعالیت بسیار زیادی ندارد، اما زمانی که با محیط جدید خود ارتباط برقرار می‌کند، بازی گوشی قابل توجهی از خود نشان میدهد. به همین دلیل است که اگر طوطی و یا عروس هلندی خریداری می‌کنید، باید در مورد نحوه فعالیت و همچنین تغذیه او اندک سوالاتی داشته باشید تا زودتر با شما ارتباط برقرار کند. زمانی که عروس هلندی شما از قفس خارج می‌شود و یا داخل آن بازی می‌کند به این معنی  خواهد بود که طوطی شما کاملا سالم است. اما اگر طوطی شما تمایل چندانی به بازی ندارد و حتی میزان خوراک او کمتر شده، به احتمال زیاد افسرده شده است.

لازم به ذکر است که اگر شما نیز افسرده باشید و سطح انرژی بالایی نداشته باشید به صورت مستقیم می‌توانید روی او تاثیرگذار باشید. در دوره در مدار عرش به صورت ویژه در مورد تاثیر فرکانس انرژی سرپرست حیوانات خانگی بر روی آن ها صحبت کردیم. میزان هوش عروس هلندی در حد یک کودک ۴ تا ۵ ساله است و می‌تواند چالش های محل سکونت خود را احساس کند. به همین دلیل است که احتمال افسردگی عروس هلندی در گونه های مختلف آن که سرپرست افسرده و عصبی دارند ۳ تا ۵ برابر بیشتر خواهد بود.

درمان افسردگی عروس هلندی با استفاده از داروی ضد افسردگی عروس هلندی ممنوع است!

به صورت کلی استفاده از انواع داروهای ضد افسردگی عروس هلندی برای این حیوان عوارض جانبی به دنبال دارد. بهتر است مگر در مواقع حاد و بسیار خاص که پرنده در حال آسیب رساندن به خود می‌‌باشد از این داروها استفاده نکنید. در صورتی که قصد درمان افسردگی عروس هلندی دارید، می‌توانید از دو تکنیک به صورت همزمان استفاده کنید. اولین موضوع تهیه یک جفت بازیگوش برای این پرنده بسیار جذاب است.  دقت کنید که حضور جفت پرنده به معنی به اتمام رسیدن کار شما نیست و باید بیشتر به او توجه کنید.

دومین تکنیکی که برای درمان افسردگی عروس هلندی می‌توانید روی آن حساب باز کنید، تغییر فضای خانه و همچنین ایجاد آرامش در آن می‌‌باشد. این موضوع برای تمامی اهل خانه نیز سودمند است و می‌تواند حال آن ها را بهتر کند. به عنوان مثال پخش موزیک بی کلام، استفاده از بوی ملایم و صد ها تکنیک دیگر که در دوره در مدار عرش به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که داروی ضد استرس عروس هلندی همواره با عوارضی همراه است که می‌تواند عمر این پرنده با نمک را کوتاه کند.

۳. انجام حرکات بی معنی و تکرار شوند همراه با بی حالی و پف دادن بدن

برخی مواقع مشاهده می‌کنید که عروس هلندی شما یک ریتم عجیب به خود گرفته است. برخی از ساعات شبانه روز انرژی بسیار بالایی دارد و حرکاتی مانند چرخاندن سر و یا بال زدن سریع انجام میدهد. بعد از مدتی نیز بی حال می‌شود و شروع به پف کردن خود می‌کند. در صورتی که این رفتار او دارای یک ریتم خاص شود، می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد و خبر از افسردگی عروس هلندی به شما دهد. این رفتار ها به منزله تیک عصبی یک انسان است که بی دلیل و مواقعی که استرس او افزایش پیدا می‌کند شروع به انجام و تکرار این حرکات می‌کند.

انجام حرکات بی معنی

دقت کنید که چنین رفتارهایی با توجه به رفتارهای سرپرست او تشدید می‌شود و گاها تغییر نیز خواهد کرد. به عنوان مثال روزهایی که سرپرست عروس هلندی احساس بدی دارد و به عنوان مثال افسردگی بارداری را تجربه می‌کند، میزان تحرک و رفتارهای عصبی این پرنده نیز بیشتر می‌شود. چرا که از صاحب خود انرژی دریافت کرده و توانایی تحلیل و درک آن را ندارد. به همین دلیل است که تحلیل این رفتارها برای او بسیار حائز اهمیت می باشد.

استفاده از گلاب برای عروس هلندی به منظور درمان افسردگی

برخی مواقع صاحب عروس هلندی در شرایط کاملا مناسبی به سر میبرد و با مشکلاتی از قبیل افسردگی بعد از ترک و … ندارد. در این صورت عروس هلندی به دلیل تنهایی و نیاز به جفت گیری خود درگیر افسردگی شده است. در صورتی که بتوانید یک جفت مناسب برای او تهیه کنید و از طرفی گلاب نیز در مجاورت او قرار دهید، احساسات پرنده خود را به خوبی مدیریت خواهید کرد. این موضوع می‌تواند به جفت گیری و ارتباط بهتر با عضو جدید نیز کمک کند.

دقت کنید که گلاب با خاصیت تحریک کنندگی و مستی عروس هلندی او را از حالت انزوا جدا خواهد کرد و به میزان افسردگی را به حداقل ممکن خواهد رساند. البته با توجه به این که عروس هلندی به چشم جفت عاطفی به سرپرست خود نگاه می‌کند با استفاده از گلاب و همچنین توجه بیشتر صاحب او نیز افسردگی و مشکلاتش برطرف خواهد شد. البته این درمان به صورت بازه ای جوابگو بوده و نباید آن را برای طولانی مدت ادامه دهید.

۴. کم غذایی و کاهش اشتها

هرعروس هلندی مانند انسان ها نیز ذائقه غذایی خاص خود را دارد. در صورتی که پرنده شما به هر دلیلی اشتهای خود را از دست داده و با بی میلی غذا می خورد، می تواند زنگ خطری باشد. معمولا با مشاهده کم غذایی و همزمان کاهش آواز خواندن او افسردگی عروس هلندی به سرپرست آن ها اثبات خواهد شد. یکی از دوستان ما برای مدت زمانی به درمان افسردگی بعد از طلاق مشغول بود و کمتر به عروس هلندی خود توجه میکرد. اما متوجه شده بود که میزان غذای او کم شده است و حتی ۵/۱ میزان سابق غذا میخورد.  زمانی که به دامپزشک جهت درمان مراجعه کرده بود، برای داروهای ضد افسردگی تجویز کرد، اما امیدی به زنده ماندن پرنده نداشت. متاسفانه پیش بینی دامپزشک صحیح بود و عروس هلندی بعد از ۲ هفته مرد.

درمان افسردگی عروس هلندی در خانه به کمک مواد پروتئینی

کم غذا خوردن عروس هلندی از نشانه های بسیارمهمی است که باید جدی گرفته شود و علاوه بر اصلاح سبد سبک غذایی این پرنده، حتما باید شرایط خانه نیز اصلاح شود. اگر خانه از نور کمی برخوردار بوده و از طرفی وقت کمی نیز برای این پرنده صرف می‌شود، حتما این رویه را تغییر دهید. در صورتی که پست آموزشی « سریعترین درمان افسردگی » را مطالعه کرده باشید، تکنیک هایی مطرح کردیم که می‌تواند روی احساسات و حالات افراد تاثیر مثبت بگذارد. دقت کنید که صرف زمان و ابراز احساسات به عروس هلندی در روند درمان ضد افسردگی او تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و می‌تواند احساسات او را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کند که در بخش های بعدی بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

۵. گاز گرفتن و پرخاشگری

بعضی از طوطی ها و عروس های هلندی به صورت ذاتی شیطان هستند. گاز گرفتن های شیطنت گونه و یا نوک زدن در آن ها امری کاملا طبیعی است. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید و آن را به عنوان یک عامل اصلی و اساسی در نظر بگیرید تغییر رفتار آن ها می‌‌باشد. اگر طوطی شما رفتار بازیگوشانه خود را کنار گذاشته است و گاز گرفته یا پرخاش می‌کند، از موضوعی ناراحت است. این موضوع اگر در کوتاه مدت درمان نشود منجر به افسردگی عروس هلندی خواهد شد و رفتاراو را به شدت بدتر خواهد کرد. به هر میزان که طوطی رفتار متناقضی از خود نشان دهد و پرخاشگری او بیشتر شود.گاز گرفتن و پرخاشگری

درمان افسردگی عروس هلندی پرخاشگر

به صورت کلی پرخاشگری عروس هلندی امری کاملا طبیعی است و می‌تواند در ذهن و همچنین روان طوطی تاثیر گذار باشد. اما زمانی که این رفتار تبدیل به عادت شود و نسبت به محرک های بسیار کوچک رفتار شدید نشان دهد، شرایط متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال زمانی که قصد غذا دادن و یا بازی کردن با او را دارید، صدای ناهنجاری دربیاورد و انگشتان شما را گاز بگیرید. در این زمان باید رفتار خود را اصلاح کرده و اندکی فکر کنید که چه مدت است که طوطی چنین رفتاری از خود نشان میدهد. اگر عامل و یا دلیلی خاصی به ذهن شما رسید، سعی کنید آن را حذف و یا کم رنگ نمایید.

به عنوان مثال اگر حیوان خانگی جدید گرفتید و زمان کافی برای عروس هلندی صرف نمی‌کنید، بهتر است که میزان توجه خود را نسبت به او افزایش دهید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که همه چیز به بهترین شکل ممکن تغییر خواهد کرد. سعی کنید ۴ تا نیم ساعت در طول روز برای عروس هلندی خود زمان صرف کنید. در غیر این صورت درمان افسردگی عروس هلندی کار سختی خواهد شد. در این مدت زمان تلاش کرده به او شیرین کاری یاد دهید و ذهن او را از مسائل تغییر گذشته دور کنید. به هر میزان که برای این بخش زمان بگذارید، افزایش سطح انرژی در عروس هلندی احساسات او را بهتر خواهد کرد.

۶. خود زنی و خود کشی پرنده

آخرین مرحله از افسردگی عروس هلندی که شاید شدیدترین حالت ممکن آن باشد، زمانی است که عروس هلندی پرهای خود را کنده است و پوست و گوشت خود را خراش میدهد. اگر پرنده بخواهد خود را از زندگی که دارد راحت کند، به احتمال زیاد رفتار خود را تا زمانی که توان دارد ادامه میدهد. در صورت مشاهده چنین رفتاری به هیچ وجه او را تنها نگذارید و سعی کنید که به او نزدیک شوید و در آغوش خود بگیرید. اگر انگشت و دست شما را گاز گرفت اجازه دهید که خود را تخلیه کند.

خودزنی و خودکشی پرنده ها

چرا که قدرت نوک او به حدی نیست که آسیب جدی به شما وارد شود. شاید چند خراش سطحی و ساده ایجاد کند که به سادگی درمان می‌شود. در این شرایط برای افسردگی عروس هلندی و همچنین نجات او باید به مراکز دامپزشکی مراجعه نمایید. به هیچ وجه از داروهای ضد افسردگی عروس هلندی به صورت خودسرانه استفاده نکنید. چرا که در این زمان سیستم ایمنی بدن عروس هلندی بسیار ضعیف شده است و می‌تواند به بدن او آسیب جدی وارد کند.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به نقد و بررسی این موضوع پرداختیم که افسردگی یک بیماری روحی مشترک بین انسان و حیوانات می‌‌باشد. مهم نیست که شما شیر جنگل هستید و یا یک کارمند عالی رتبه، افسردگی می‌تواند به سادگی درون شما رخنه کند و امید زندگی را از شما بدزدد. زمانی که در مورد افسردگی و عوامل مانند آن صحبت می‌کنیم، باید در نظر داشته باشید که افسردگی کاملا قابل انتقال است. افسردگی می‌تواند از سرپرست حیوان به حیوان خانگی منتقل شود و احساسات او را نیز دستخوش تغییراتی منفی کند. به همین دلیل است که در دوره در مدار عرش به نکاتی در مورد بهداشت روانی صاحب حیوانات خانگی و همچنین ارتباط مناسب با حیوانات صحبت می کنیم.

در صورتی که از پست آموزشی علائم و نشانه های افسردگی عروس هلندی لذت بردید، خوشحال می‌شویم که آن را به دیگران نیز معرفی نمایید. با توجه به این که عروس هلندی و انواع طوطی ها رفتار مشابه دارند و در بین انسان ها نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند به شما پیشنهاد می‌کنم آکادمی علیرضا حدادی را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. در این صورت اطرافیان شما با این بیماری به ظاهر ساده اما خاص آشنا خواهند شد. راستی اگر تجربه افسردگی عروس هلندی را دارید، در مورد آن با ما در بخش نظرات صحبت کنید. با این کار دیگران نیز از تجربه شما استفاده کرده و عملکرد مناسبی نسبت به این موضوع خواهند داشت.

2 پاسخ

    1. کندن پر های عروش هلندی ممکنه از عوامل دیگه ایی باشه و افسردگی نباشه, توی این مطلب به فقط افسردگی پرداختیم و ممکنه عوامل دیگه ایی که به روان مربوط نیستند باشه, تحقیقات خودتون رو با یک دامپزشک در میون بزارید 🌹

دیدگاهتان را بنویسید