Logo

سریعترین درمان افسردگی

سریعترین درمان افسردگی

۱۰ راه حل برای سریعترین درمان افسردگی در سال ۱۴۰۳

سریعترین درمان افسردگی

در سال‌های اخیر افسردگی به صورت پنهان در جامعه رشد کرده است. این موضوع دلایل بسیار زیادی دارد که به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در این پست آموزشی قصد داریم با کمک مشاورین سایت علیرضا حدادی، سریعترین درمان افسردگی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. افسردگی اگر در زمان مناسب شناسایی و درمان شود، آسیب بسیار کمی به روح و روان شما وارد خواهد کرد. اما اگر جدی گرفته نشود نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد برای درمان دارد و فرد افسرده را از زندگی عادی به صورت کامل جدا خواهد کرد.

 در دوره آموزشی در مدار عرش بیشتر به این موضوع پرداختیم و با تمرکز بر من حقیقی افسردگی را درمان و علل آن ریشه کن نمودیم. با این حال برش کوچکی از مفاهیم و نکات آن را در این پست آموزشی نیز بررسی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که سریعترین درمان افسردگی نیاز به حضور یک منتور با تجربه دارد، که در بخش بعدی بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد. البته برخی از افراد با برنامه ریزی درست و ساختن روابط اجتماعی مثبت می‌توانند در مدت زمانی کوتاه با این چالش مبارزه کنند و افسردگی را در سریعترین زمان ممکن درمان کنند.

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی بیماری روحی روانی است که با القاء احساس ناامیدی و پوچی شما را از مدار زندگی خارج خواهد کرد. در بسیاری از مواقع افرادی که دچار افسردگی می‌شوند، خود نسبت به آن آگاهی ندارند. به همین دلیل است که افسردگی را یک بیماری خاموش میدانند. بعد از احساس ناامیدی و پوچی شدیدی که افراد تجربه می‌کنند، توانایی تمرکز کردن خود را از دست میدهند. افسردگی روی ابعاد مختلف زندگی تاثیر گذار خواهد بود و زمانی و آن را درک خواهید کرد که زندگی شما از دست رفته باشد. در یک پست آموزشی ویژه به نام « افسردگی چیست » به صورت ریشه ای آن را بررسی خواهیم کرد.

بررسی سریعترین روش‌های درمانی افسردگی

در صورتی که به دنبال معجزه برای درمان افسردگی هستید، دیدگاه اشتباه در نظر گرفته‌اید. چرا که در برابر افسردگی خودتان با خودتان مقابله خواهید کرد و باید از کرختی ایجاد شده رهایی پیدا کنید. البته نا امید نباشید، افراد بسیار زیادی با آن مقابله کرده‌اند و شما نیز می‌توانید نفر بعدی باشید. با ما همراه باشید تا با سریعترین راه درمان افسردگی آشنایی پیدا کنید. 😎🖐🏻 بعد از حذف کردن علل افسردگی، تلاش برای درمان آن به سادگی انجام خواهد شد.

معجزه درمان افسردگی

۱.   دارو درمانی

اولین و شاید سریعترین روش درمان افسردگی مراجعه به یک روانپزشک حاذق و شروع دارو درمانی است. این روش شاید سریعترین راه حل ممکن برای درمان افسردگی باشد، اما دوره بازگشت آن بسیار کوتاه است و با قطع کردن داروها مجدد با افسردگی دست و پنجه نرم خواهید کرد. زمانی که با درمان شدگان دوره در مدار عرش، در مورد داروهای افسردگی صحبت میکردیم  به یک نکته جالب دست پیدا کردیم و آن هم اعتیاد به داروهای افسردگی بود. 😳 تنها هدف افراد قبل از مصرف داروهای محرک درمان سریع افسردگی بهبود حال روحی بود، اما بعد از مدتی تبدیل عادت و اجبار می‌شود.

 گاها افراد با کمک داروهای افسردگی احساس بسیار عالی داشتند و بعد از قطع داروها احساس بسیار بدی تجربه می‌کردند. همین امر نیز موجب شده بود که آن ها نوعی احساس اعتیاد به این داروها داشته باشند. در نتیجه برای کنار گذاشتن داروهای ضد افسردگی باید به روانپزشک مراجعه نمایید و یک پروسه مجزا طی کنید که خود زمان بر است و در روحیات افراد تاثیر منفی خواهد داشت. در صورتی که از داروهای ضد افسردگی استفاده کردید به نتیجه نرسیده‌اید، باید به یک روانکاو مراجعه نمایید تا علت افسردگی شما را به صورت ریشه ای حل کند. چراکه سریعترین راه درمان افسردگی برای شما مناسب نیست، یک متخصص باید به صورت فنی و دقیق تمامی این موارد را بررسی کند.

۲.   نورومدولاسیون

در صورتی که افسردگی فرد بسیار شدید باشد، صرفا استفاده از داورهای افسردگی نمی‌تواند حال فرد را خوب کند. از طرفی شخص افسرده دلیلی ندارد که داروهای خود میل کند و به تمرینات ویژه بپردازد. در این صورت برای شروع به درمان فرد از روش‌های درمانی ویژه برای شوک الکتریسیته به سلول های عصبی استفاده خواهد شد. دقت کنید که درمان هایی مانند « TMS » یا « ECT » نیاز به متخصص با تجربه دارد و این موضوع به هیچ  وجه توسط تراپیست و یا روانپزشک انجام نخواهد شد. زمانی که صحبت از نورومدولاسیون می‌‌باشد، متخصص وظیفه دارد که سیستم عصبی مرکزی شخص را تحریک کند و سلول های از کار افتاد و آسیب دیده سیستم عصبی را از مدار خارج نماید.

۳.   ورزش کردن

یکی از مواردی که به صورت ویژه روی افسردگی افراد تاثیر گذار است، ورزش کردن می‌‌باشد. البته چالش اصلی اولین گام برای ورزش کردن است و کمتر کسی به آن توجه دارد. این که شما یک فرد افسرده را به ورزش کردن تشویق کنید، نتیجه مناسبی نخواهد داشت و به طبع ممکن است از شما فاصله بیشتری نیز بگیرد. اما اگر قصد درمان و مقابله با افسردگی دارید، ورزش کردن مهمترین روش خواهد بود. سعی کنید با ورزش های گروهی شروع کنید که احساس تعلق به گروه و پیگیری اطرافیان شما به بیشترین میزان ممکن برسد. اگر به دنبال سریعترین درمان افسردگی می‌باشید ورزش هایی مانند پیاده روی تاثیر سریع روی نیازهای شما نخواهد داشت. ورزش هایی مانند دفاع شخصی، وزنه برداری و هر ورزش دیگری که شما به چالش میکشد، موثرترین روش خواهد بود.

۴.   داشتن خواب با کیفیت

متاسفانه خوابیدن بیشتر افراد به درستی انجام نمی‌شود و همین امر نیز موجب شده است که بازدهی آن ها به حداقل ترین حالت ممکن برسد. از طرفی افسردگی و احساس بد که به دلیل اختلال در خواب ایجاد می‌شود روحیات افراد را تغییر میدهد و در چرخه زندگی او اختلال ایجاد می‌کند. سعی کنید به مدت هفت روز نکات مطرح شده در این بخش را انجام دهید تا با نتایج معجزه گونه آن آشنا شوید و اثری از افسردگی در خود مشاهده ننمایید.

ورزش با خواب با کیفیت

  • ۶ ساعت قبل از خواب خود کافئین و مواد محرک نخورید
  • ۱ ساعت قبل از خواب خود با گوشی موبایل، تبلت کار نکنید
  • از قرص ملاتونین برای تنظیم ساعت خواب استفاده نمایید
  • در یک ساعت منظم بخوابید و در صورت امکان ساعت خواب خود را بین سایت ۱۰ شب تا ۲ بامداد قرار دهید
  • به تنفس خود قبل از خواب توجه نمایید و سعی کنید به با تنفس عمیق دم و بازدم از طریق بینی اکسیژن رسانی به مغز را در بهترین حالت ممکن قرار دهید
  • اتاق خواب خود را به صورت کاملا تاریک انتخاب کنید و در صورت محدودیت از چشم بندی برای خواست استفاده نمایید.
  • حتما دو الی سه ساعت قبل از خواب یک نوشیدنی سبک و یا میوه میل نمایید تا بدن شما در خواب احساس گرسنگی نداشته باشد.

۵.   از نور ملایم آفتاب بهره‌مند شوید

به صورت کلی استفاده از طبیعت روی درمان افسردگی تاثیر گذار است و می‌تواند نیاز شما را پاسخ دهد. اما همه افراد به طبیعت دسترسی ندارند و همین امر موجب خواهد شد که در مبارزه با افسردگی با چالش مواجه شوند. در حال حاضر نور آفتاب یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که می‌تواند شما را در سریعترین درمان افسردگی یاری کند. دقت کنید که نور آفتاب زمانی برای درمان افسردگی نتیجه بخش و اثر بخش خواهد بود که خواب مناسب و با کیفیت نیز داشته باشید. در این صورت بدون داروهای ضد افسردگی و با چند تمرین مناسب ذهنی با افسردگی به بهترین شکل ممکن مواجه خواهید کرد. متاسفانه برخی از مشاورین کم تجربه با تجویز ویتامین D به دنبال جبران جایگزین برای نور خورشید می‌باشند که چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود.

۶.   روی ذهنیت خود کار نمایید

یکی از مهمترین عوامل افسردگی که به صورت مستقیم روی درمان سریع آن نیز تاثیر گذار است، ذهنیت افراد می‌‌باشد. منظور ما از ذهنیت نشخوار ذهنی و همچنین سوگیری شناختی افراد است که موجب تشدید افسردگی و گاها پرخاشگری افراد می‌شود. فرض کنید یکبار داخل تاکسی و یا صف نانوایی با یک فرد بحث و گفتگویی دارید و این صحنه در ذهن شما بارها و بارها تکرار می‌شود. چنین عواملی موجب می‌شود که علاوه بر مصرف انرژی درونی و بی حوصلگی شما افسردگی شدید تری نیز تجربه نمایید.  یکی از مهمترین نکاتی که استادی علیرضا حدادی در دوره در مدار عرش روی آن تمرکز می‌کند، ارتباط با من حقیقی افراد برای مقابله با چنین وسواس‌های فکر است. تا زمانی که به مرحله پذیرش و درک زندگی و شرایط خود نرسید، افسردگی با شما خواهد بود و مانع از پیشرفت و حرکت رو به جلو شما می‌شود. به همین دلیل است که در درمان افسردگی به ذهنیت افراد بسیار اشاره داریم.

۷.   مدیتیشن و خود آگاهی « عبادت و راز و نیاز »

اگر بخواهیم کهنترین حالت مدیتیشن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم باید به راز و نیاز با معبود اشاره کنیم. در طول تاریخ شاهد تغییرات بسیار زیادی در این رابطه بودیم، اما دست مایه اصلی و همچنین بهترین حالت مدیتیشن و خود آگاهی عبادت کردن است. پیدا کردن خدای حقیقی به شما در درمان افسردگی نقش قابل توجهی خواهد داشت. پروردگار شما باید جذاب، قوی، مقتدر، قابل اعتماد و دوست داشتنی باشد.

مشکل بسیاری افراد در جوامع امروزی نداشتن تصویری مناسب از خداوند است. به همین دلیل است که نمی‌توانند برای مدیتیشن و خود آگاهی نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و به نتیجه جذاب دست پیدا کنند. سعی کنید مدیتیشن خود را به نحوی انجام دهید که علاقه و تمایلی قابل توجه نسبت به پروردگار در شما زنده شود و برای تغییر زندگی خود گام بردارید. کسی که به مدیتیشن و خودآگاهی دست پیدا می‌کند، رسیدن به سریعترین درمان افسردگی برای او محال نخواهد بود.

۸.   توجه به تغذیه سالم

زمانی که بدن شما انرژی کافی دریافت نمی‌کند و یا بیش از اندازه چربی مضر و شکر دریافت می‌کند، کاملا طبیعی است که ذهن و افکار شما از حالت طبیعی خارج شود. به هر اندازه که انرژی ذهنی شما صرف مبارزه با افکار و ذهنیت نادرست شود، افسردگی قدرت بیشتری خواهد گرفت. دقت کنید افسردگی در وجود همه افراد وجود دارد، اما میزان آن متفاوت است. گاهی افسردگی در وجود یک نفر به اندازه ای کم است که اصلا احساس نمی‌شود و تاثیری نیز روی افراد ندارد. اما از طرف مقابل گاهی افسردگی در برخی از افراد به اندازه‌ای زیاد است که مانع از زندگی او می‌شود.

توجه به تغذیه سالم

برای درمان سریع افسردگی شکر و قندهای مصنوعی، چربی های مضر و فست فودها را حذف کنید و منتظر نتایج آن باشید. در مدت زمانی کوتاه با نتایج معجزه گونه آشنا خواهید شد. در این مدت زمان اگر بتوانید مدیتیشن را به زندگی خود نیز اضافه کنید، نتیجه نهایی بسیار جذاب تر خواهد بود. دقت کنید که درمان افسردگی چند بعدی است که با تغییر یک پارامتر نمی‌توانید به نتیجه ای جذاب دست پیدا کنید.

۹.   روابط اجتماعی مثبت ( حضور در شبکه های اجتماعی مناسب )

روابط شما نه تنها روی افسردگی تاثیر گذار است، بلکه روی بنیادهای شخصیتی شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. معمولا توصیه مشترک تمامی تراپیست ها به افراد دارای افسردگی پیدا کردن چند دوست با انرژی و مثبت می‌‌باشد. متاسفانه مسابقه بدبختی امری رایج در تمامی خانواده ها و دوستان فرد افسرده می‌‌باشد و همین عامل موجب احساس پوچی بیشتر خواهد شد. در صورتی که بخواهد یک تغییر کوتاه در زندگی خود شروع کند، روابط اجتماعی مسموم او را منصرف خواهند کرد. به عنوان مثال فرد شروع به تمرین بدنسازی می‌کند و بعد از گذشت دو ماه نتایج قابل قبولی به دست می‌آورد. اما دوستان او چنین دستاوردی را کاملا ناچیز می‌پندارند و به آن توجه کافی ندارند. همین امر موجب خواهد شد که فرد دلزده شود و باشگاه را نیز کنار بگذارید و احساس افسردگی بیشتری کند.

این موضوع یک بعد دیگر دارد و آن هم شبکه های اجتماعی است. انسان عصر امروز بخش قابل توجهی از احساسات و روابط مثبت و منفی خود را در شبکه های اجتماعی تجربه می‌کند. اصلا لازم نیست که آن ها را ببینید و یا گفتگوی تلفنی داشته باشد، صرفا چت کردن و دیدن نظرات این افراد به صورت جدی روی حال آن ها تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل است که علاوه بر مدیریت روابط خود باید فضای اجتماعی خود را نیز مدیریت نمایید. در غیر این صورت پیدا کردن یک نتیجه مناسب برای شما بسیار سخت خواهد بود. یک تراپیست با تجربه از شبکه های اجتماعی و روابط فرد برای درمان او استفاده می‌کند. بدون یک شبکه اجتماعی سالم و قوی استفاده از سریعترین درمان افسردگی امکان پذیر نیست.

۱۰.   برنامه ریزی بری تفریحات سالم

یکی از مهمترین دلایل افسردگی که کمتر کسی به آن توجه دارد، نداشتن برنامه ریزی برای تفریحات سالم و تخلیه افکار منفی است. کاملا طبیعی است که شرایط اجتماعی و یا مشکلات درونی منجر به حال بد و در نتیجه افسردگی شود. اما یکی از روش‌های مناسب مقابله آن تهیه یک لیست برای درمان افسردگی و مشکلات مرتبط با آن می‌‌باشد. در صورتی که بتوانید با این موضوع کنار بیایید، نتیجه بسیار جذابی به دست خواهید آورد. خودتان را مجبور کنید که در بازه های زمانی مشخص به تعطیلات بروید و از طبیعت و تفریحات مورد نظر خود لذت ببرید. دقت کنید که برای این بخش لازم نیست هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. همین که بتوانید یک برنامه ریزی مناسب برای آن انجام دهید و با تفریحات ساده و سالم شروع کنید از نتایج ضد افسردگی آن متحیّر خواهید شد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی با کمک افراد خبره در حوزه درمان افسردگی به بررسی « ۱۰ راه حل سریع برای درمان افسردگی در سال ۱۴۰۳ » پرداختیم. روش‌هایی که نتیجه مثبت و ثابت شده ای به دنبال داشته است، اما در پایان به عنوان جمع بندی لازم به ذکر است که درمان افسردگی یک پروسه کوتاه مدت نیست. ممکن با کاتالیزور هایی شتاب درمان را بیشتر کنیم و با داروهای ضد افسردگی فرد افسرده را در مسیر درمان نگه داریم. اما نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، درمان ریشه‌ای و علل افسردگی است. استاد علیرضا حدادی در دوره در مدار عرش به زیبایی هر چه تمامی تر به دنبال چنین رویکردی است. به هر اندازه که بتوانید درک خود از معنویات را افزایش دهید و به درستی به سمت آن حرکت کنید، احساس بهتری خواهید داشت. دقت کنید که معنویات به تنهایی و یا مادیات به تنهایی نمی‌تواند شما را از افسردگی و چسبندگی روحی آن خلاص کند.

چه بسا افراد متدین و یا افراد ثروتمندی که به صورت پنهان با افسردگی درگیر می‌باشند. تمام تلاش ما  بر این است که به صورت منطقی و درست به درمان دائمی افسردگی کمک کنیم و از طرفی حال و احساس خوب را به دیگران نیز منتقل نماییم. ❤ در صورتی که از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم که در شبکه‌ های اجتماعی خود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. ممکن دوستان و عزیزان شما به بررسی همین محتوای کوتاه و کاربردی مشکلاتشان حل شود با افسردگی مبارزه کنند.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید